اگرچه چین موتورهای توربوفن تاکتیکی بومی عملکرد بالا را توسعه می دهد، کم بودن عمر موتور در چرخه حرارتی آموزش مبارزه هوایی فشرده تر نیز یک مسئله مهم برای حل و فصل می باشد. مشخص نیست که چین با توجه به اینکه اکثر خلبانان چینی به اندازه همتایان آمریکایی خود پرواز نمیکنند و نیز ممکن است با آموزش فشرده و یا واقع بینانه درگیر نباشند، در این زمینه تا به امروز چه مقدار تجربه کسب کرده است. رومه ها و اسناد دیگر نیروی دریایی PLAAF و PLA (PLAN) تمریناتی را که در آنها هر جا که ممکن است استفاده از موتور به طور خاص به حداقل برسد، و همچنین انواع حوادثی که توسط خرابی موتور ایجاد می شوند، را توضیح می دهند. به همین ترتیب، دفعات پرواز کمتر در اتحاد جماهیر شوروی / نیروی هوایی روسیه، همراه با تاکتیک های مختلف، ممکن است به این معنی باشد که سازندگان موتور روسی قادر به دریافت تجربه دست اول یکسانی درباره فرسایش چرخه حرارتی مبارزه ای که همتایان آمریکاییشان دارند نیستند.

بیشتر بخوانید: 

زندانی پری به انتخاب چشم عکاسی

تکنسین های چینی در یادگیری چگونگی بهبود موتورهایی که در حال حاضر به میدان فرستاده شدند و حداکثرکردن عمر ممکن آنها در حال پیشرفت می باشند. کارخانه تعمیرات موتور جت 5719 چین راهی برای افزایش عمر عملیاتی موتورهای AL-31F ساخته شده توسط روسیه از 900 ساعت به 1500 ساعت یافتهاند. این تقریبا قطعی است که WS-10 و هر موتور جت جدید ساخته شده در چین هرگونه افزایش عمر و دیگر پیشرفتهایی که PLAAF و PLAN هوایی از موتورهای روسی، که در حال حاضر ستون اصلی عملیات پرواز آنهاست، جمع آوری کرده اند را با هم ترکیب می کند.

عوامل محیطی دیگر

مقاومت در برابر لرزش عامل مهم دیگری از عملکرد موتور است. اگر یک موتور یک سنگ کوچک را به درونش بمکد، به عنوان مثال، می تواند یک ورقه را بشکند، در نتیجه یک ارتعاش کوچک می شود که به نوبه خود می تواند به تخریب عملکرد و حتی خرابی منجر شود. عوامل محیطی که می توانند تاثیر منفی داشته باشند عبارتند از: فرودگاه مرتفع/گرم (H & H)، هوای "شنی" ، خوردگی آب-نمک و FOD. به عنوان مثال، موتورهای روسی به طور معمول مقاومت FOD کمتری از موتورهایی که طراحی غربی داشته باشد، دارند. محدودیت های قابل توجه ای از هواپیمای SU-30MKI نیروی هوایی هند به دلیل آسیب پذیری FOD موتورهای روسیاش، در تمرینات پرچم سرخ 2008 در پایگاه نیروی هوایی نلیس گزارش شده است. این مشکلات بعلت روش های تعمیر و نگهداری هند نیست؛ چراکه طبق موافقت نامه با روسیه هر موتور آسیب دیده برای ارائه خدمات باید به روسیه حمل شود.
 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها