چالش های فنی

تولید موتورهای جت باعملکرد بالا دشوار است، اما کار به همینجا ختم نمی شود، چراکه این موتورها اغلب چالشهای کلیدی در استفاده و نگهداری و تدارکات خواهندداشت. محدودیت های بالقوه کلیدی چین در کار با توربوفن تاکتیکی عملکرد بالا در آغاز تولید سری، به احتمال زیاد با مسائل فنی، عملکردی، و عوامل زیست محیطی، توانایی به دست آوردن مواد کافی برای تولید انبوه خانواده موتورهای متعدد، و چالش های ی / اقتصادی روبرو خواهد شد.
چرخه حرارتی. معمولا موتورهای مورد استفاده در (هواپیماهای) مسافربری و یا تانکر بزرگ برای بیشتر پروازها با سرعت نسبتا ثابت کارمیکنند. در مقابل، موتورهای هواپیمای تاکتیکی، ازآنجاکه خلبانان اغلب و به سرعت تنظیمات دریچه گاز را در طول مانور با شدت بالا تغییر میدهند، تغییرات دمای سریع دارد.

ازآنجاکه موتور دستخوش تغییرات درجه حرارت سریع می شود، 

چگونه می توان کتاب های بالاتر چرخه حرارتی فرسایش قابل توجهای تولید می کند. تجربه نیروی هوایی ایالات متحده در اولین توربوفن بعد از احتراق سوخت عملکرد بالا ایالات متحده، P & W F100، چالش های غیر منتظره ایمنی و نگهداری را که چرخه حرارتی می تواند تولید کند، را نشان داد.

در حالی که در توسعه F100، مهندسان P & W معتقد بودند که عامل اصلی استرس در قطعات موتور مدت زمان صرف شده در بالاترین درجه حرارت (یعنی قدرت کامل و / یا پرواز با سرعت بسیار بالا) خواهد بود. با این حال، در عمل، عملکرد بی سابقهی F100 تکنیک های جدید مبارزه هوایی و روش های آموزشی که برمانور سریع و مکرر تاکید دارد را ممکن ساخت. این امر زمان نسبتا کمی در قدرت کامل و یا ماخ زیاد را موجب می شود، اما تغییرات دریچه گاز به مراتب بیش از آنچه طراحان موتور پیش بینی کرده بودند لازم است.

در واقع، در حالی که اامات طراحی F100 بیان کرد که قادر به 1765 تغییر سریع دریچه گاز کامل در طول عمر موتور است، استفاده واقعی عملیاتی نشان داد که به دلیل اینکه موتور پنج برابر بیشتر از تعداد تغییر سریع دریچه گاز کامل که برای آن طرحی شده بود-10360 چرخه- مورد استفاده قرار گرفت، عمر موتور بیش از 30٪ کمتر از حد انتظار به پایان رسید.
 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها